Link Link Best!!!!

Thursday, March 4, 2010

Masak....

Pagi ni macam biasa.....pukul 11 pagi baru bangun tido...tetiba terdetik dalam hati ni... "Gua nak masak la arinih,dah lama benor tak asah skill masak nih".....maka lepas tu aku pun sms la ngan intan payung aku...minta teman gi Tesco....cari barang barang nak masak..muahaha

Pukul 2 petang aku gi Tesco...gi tempat sayur...amek sayur bayam..."feveret gua nih!!!" kata hati aku....gi tempat ikan...beli la ikan tedung selar pat ekor....HAH!!! apahal ikan tedung selar!!!??? Ikan selar la baii....saje bagi panjang karangan nih...then aku gi la tempat jual kicap...nak beli kicap..tengok harga kicap cap kipas udang kaler hijau RM 3.69..maka dengan yakin aku pun amek yang kaler merah...sebab dalam kepala hotak aku..."harga dia mesti sama nih...selalu gua beli sama jek"....lagipun yang botol merah takde tanda harga..ni botol kecik..bukan botol besor...yang aku angen..rasa kena tipu lepas bayar barang ni semua...sekali kicap tuh harga dia RM4.69!!!!! beza singgit tuh!!!!

Aku masuk balik kat bahagian kicap..amek sebotol kaler merah..gi cek kat tempat cek harga kat tepi tepi dinding tuh..memang betul la Rm4.69..tapi mengape mahal sangat?mengapa tak letak harga?sungguh anjeng Tesco nih...

Tak puas hati..aku pun pergi kat kedai runcit biasa...cek harga kicap nih...sekali RM 3.60 kupang jek...Memang B*B* sungguh Tesco nih...tu cara diorang tipu customer upenyer...

Tapi takpelah...aku tak nak boikot lagi tempat nih....aku pun balik umah..masak ngan intan payung aku...goreng sayur bayam tadi..pastu masak paling simple...ikan masak kicap...dah setel...ajak sepupu aku makan..siap pesan tuh "kalo sedap tuh...along yang masak tau"..muahahaha...

Erk...kenyang dan Alhamdullillah...

Korang kalo lapar, gi makan ye...dan pastikan bila nak beli barang...ada tanda harga...jangan tertipu..kalo takde jugak..panggil je manager..pastu marah diorang depan orang ramai...sure diorang taubat tak buat lagi..hahaha

Ok...blah dulu...

2 comments:

  1. bila nak masak untuk akak plak??? soh nana masakkan utk akak skalik.... huhu

    ReplyDelete
  2. emm hangen aku bace.bace kali kedua pon hangen.

    ReplyDelete