Link Link Best!!!!

Wednesday, August 11, 2010

A Walk To Remember........

Sapa pernah menonton cerita A Walk To Remember????? cite ni memang best bagi gua.....jalan citer dia menarik...Gua tengok citer ni dari tahun 2003 lagi.....sampai la sekarang....dan tiap tiap kali layan citer ni....hati gua mesti jadi tisu.....tisu basah lak tuh.....adoi.....Gua nak jadi macam lelaki itu.....tabah dan sanggup terima apa sahaja dan buat apa sahaja untuk hepikan orang yang dia sayangi......tapi kadang kadang...yelah...gua ni ego boleh tahan tinggi melangit........tak kira gua punyer baran lagi......tapi gua sayang orang orang di sekeliling gua....yang tak sakitkan hati gua le....

Tapi sebenarnya gua suka dengan ayat ni.......A Walk To Remember......Setiap hari, setiap langkah....harus diingati dan akan diingati.....setiap langkah mungkin akan jadi sejarah pada diri kita sendiri.....Macam lagu Iklim....gua pun tak ingat tajuk apa...."Langkah demi langkah, kita harung bersama, jatuh terluka bangun semula" kalau salah tolong betulkan....Gua sekarang memang jatuh tersungkur......nak bangun memang payah sedikit.....ambil masa....nak kena renung kenapa gua boleh jatuh, kenapa payah sangat nak bangun....teruk sangat ke luka gua nih....


Mujur Allah itu Maha Pengasih, Maha Penyayang, Maha Pengampun dan Segala yang Baik terletak pada-Nya......Dia bagi peluang kat gua bangun walaupun kena merangkak semula, kadang kadang kena berhenti sebab mengah....kadang kadang laju bila lantai tu licin jek.....dan sekarang gua rasa macam tengah bertatih.....jalan jatuh macam budak budak tuh....ada hari best...ada hari gua rasa nak naik bangunan tinggi, berdiri tepi bangunan fikir nak terjun kepala dulu ke kaki dulu (kiasan je nih, tak pernah la sampai situ)....


Sekarang ni dah hari pertama puasa.....gua tak kerja lagi.......orang dah datang umah nak tarik kete....gua plak dok kat tepi dinding berdoa supaya orang tu cepat cepat pergi...hahahaha.....penakut gak gua nih.....nanti dah cukup sebulan puasa....nak raya lak....lagi la pening kepala gua....nampak gaya tahun ni gua dok umah tengok orang beraya jelah....dah nak putus akal gua berfikir...baru je ada modal nak berniaga sikit nih.....esok dah nak kena gi bank bayar hutang bank....fuuhhhh....mencabar betul....


Sekarang ni gua tengah fikir....betul ke langkah yang gua amek sebelum nih.....yelah....tapi setakat ni gua memang tak mneyesal...cuma gua terrr sikit la nape la bila masa memerlukan......gua tak dapat apa yang gua harapkan.....


Gua rasa ni antara post gua yang paling lama nak amik masa nak dihabiskan...makan hari jugaklah.....banyak yang gua nak tulis.....yelah.....gua ni jenis pendam......tapi bila dah start menulis...gua banyak sensored lak....takkan semua nak bagitau orang.....baik gua gi cari pakar boleh bagi kaunseling kat gua nih....so...gua pilih mana2 yang sesuai untuk dikongsi...masalah yang sama macam orang ramai2 yang kebanyakan nih....


Haaa....lepas raya nih...member gua lak nak kawen.....bekas member satu pejabat dulu.....kawen dengan bekas member gua yang satu pejabat gak dulu.....Lu orang fikir la sendiri macam mana tuh.....Gua nak ucap tahniah....setelah menempuh ombak dan badai....setelah usaha yang tak kenal erti bosan...lu dapat gak cairkan bekas member gua satu pejabat dulu nih......Lu are the Man.......


Apa lagi....gua nak nangis nih......gua tak tau nak bercerita dengan sapa.....nak cerita ngan buah hati gua....pun gua tak cerita semua.....ngan mak gua.....gua segan.....mak gua tu kang......gua baru cerita pengenalan......dia dah boleh wat rumusan serta syarahan untuk kem motivasi 3 minggu.....baik gua pendam dan pilih nak luah yang mana sesuai jek kat sini...lagipun tak ramai yang baca apa gua tulis kat sini......hehehehe


Semua orang angankan nak hidup senang......tapi sekarang ni gua pikir nak dapat keje nak bayar hutang jek......hidup senang tuh entah bila baru gua dapat merasa....janji nanti gua ada rumah....ada kete...ada motor idaman gua sebijik......pastu boleh makan tanpa ikat perut......orang kata...bersyukur dengan apa yang ada...tapi bagi gua...tak salah nak angankan lebih.....janji kita bersyukur dan rajin kuarkan zakat....ni zakat yang gua mampu bagi...zakat fitrah je....tak guna betul.....


okay...nanti nanti gua sambung lagi cerita sensasi gua nih......otak dah buntu walhal tangan tengah menggigil nak menaip ni......gua nak gi amek rokok, duduk kat hujung katil tilam gua nih......pastu nak layan perasaan.....esok tu nanti kira lain lah.....tu masalah esok....


Satu lagi...gua ingat sempena bulan Ramadan kali nih....gua nak berenti merokok.....harap harap hajat gua tercapai...dengan sokongan dari pelbagai pihak.....terima kasih kepada buah hati famili gua, buah hati gua, kawan kawan gua, kementerian kesihatan malaysia dan rakyat dan kerajaan Malaysia secara umumnya......hahahaha


CAU!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment